Evet bu geceki konumuza gelelim. Bu gece yine tesadüfen keşfettiğim bir olayı anlatmak istiyorum. Bilimsel verilere dayanmadan yazıyorum bu yazıyı aklınızda bulunsun.
Şüphesiz yer çekimi yani kütle-çekim kuvveti oldukça muazzam bir enerji. Fakat bu enerjiyi bilim adamları hala açıklayamıyor diye okumuştum bir yerde. Bana kalırsa camdan atladığımda yere düşmemin sebebi tamamıyla yoğunluk. Evet her şey yoğunluk üzerine kurulmuş. Basit bir örnekle anlatayım. 2d yoğunluğunda bir sıvının içine 2d yoğunluğundaki maddeyi atarsak madde askıda kalır, 1d yoğunluğunda madde atarsak madde yüzer, 3d yoğunluğunda madde atarsak batar. İşte kainatta böyledir kanımca. Farklı yoğunluklarda düşüş hızında değişim gözlemlenir. Yerçekimi ivmesi neden bilmiyorum ama bana ciddi derecede saçma geliyor. Bilimi bile sorgulamaya başladım işe bak. Umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir. Havada tıpkı su gibi yoğunluğa sahip ve bu yoğunluktan etkileniyoruz.
Bu fikri aklıma sokan kahvedeki sigara tiryakisi dedelerden başkası değildi... Sigara dumanlarını izledikçe sonucunu bilmediğim yola girdiğimi hissediyordum. Sonra kafamda yine ampul yandı. Neden sigara dumanı yere düşmüyordu? Sebebi yoğunluktu evet. Bunu baya araştırdım aslında ama pek bir sonuca ulaşamadım. Umarım kafanızda az da olsa sorgulama belirtisi uyandırmışımdır. Hepinize benden iyi geceler yazımı sonlandırıyorum. Yazmak gerçekten duyguları kusmakmış tavsiye ederim hepinize. Cumartesi gecesi görüşürüz, umarım.
İstek üzerine edit:

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder